10. ročník Sletu KHMM v Chřibské
Ač to zní téměř neuvěřitelně, tak tato akce našeho KHMM byla již desátým ročníkem tohoto setkání na severu Čech. Prvotní nápad hlavního organizátora Víti Frimla, představit na severu Čech ty správné historické modely, se ujal a sklízí plody svého tvůrce.
I jubilejní desátý ročník byl pojat jako setkání historických modelů s datem vzniku do konce roku 1950 a také, jako setkání modelů kategorie RETRO. Vše dle stavebních pravidel našeho spolku KHMM.
Jak již to bývá v tento čas obvyklé, tak část našich členů využila možnosti ubytování v chatičkách kempu Bajtlich. Tento kemp se nachází asi kilometr od letiště LKCHRI, kde se naše akce pravidelně koná. Kemp poskytuje veškeré zázemí ve formě ubytování, stravy a uhašení žízně. Proto, již od středy před sletovou akcí, se někteří z nás zde scházíme.
Někteří využívají volného času k poznávání okolí. Další pilně poletuji na letišti se svými modely. Přikládám několik fotografií z pátečního odpoledne. Teplota tropická, vlhkost vzduchu neskutečná, přesto se létalo.
No a, co by to bylo za setkání bez dobového veterána… Již několik let probíhá v závěru srpna v těchto končinách setkání motocyklů a autoveteránů. Akce se koná na počest konstruktéra motocyklu Čechie.
Čechie (německy Böhmerland) byla firma, zabývající se výrobou motocyklů, fungující v letech 1924 – 1939. Čechie byla nejdelší sériově vyráběný motocykl na světě, měřila na délku 3,2 m. Motocykl zkonstruoval a vyráběl ve svých dílnách Albin Hugo Liebish. Původně motocykly vyráběl v Krásné Lípě později svůj podnik přesunul do vísky Kunratice u Šluknova. V Krásné Lípě, kde byla firma původně založena, se stále konají srazy těchto motocyklů. V současné době jsou motocykly této značky velmi ceněné, bylo jich totiž vyrobeno jen asi 775 kusů…
(čerpáno ze stránek Wikipedie)
Video z této akce naleznete ZDE.
Můj kamarád Michal Sloup je na tomto každoročním setkání přítomen. Tedy již v sobotním brzkém ránu zaburácel se svým historickým motocyklem na parkovišti kempu. Se slovy: „jedu na sraz na motocyklů“ nám předvedl svůj stroj a odjel směrem ke Krásné Lípě.
Po snídaní vyrážíme na letiště, kde nás již očekává Karel Slupský připravujíc své modely. Kolem desáté hodiny je na ploše přítomno devět účastníků sletu. Po desáté ještě přijíždí František Kohout a také několik místních diváků – modelářů. Panuje velice slušné počasí, nefouká, obloha zatažená. Předpověď počasí říká, že bude pršet po druhé hodině.
Po nezbytném nástupu, sdělení bezpečnostních opatření a vytyčení letového prostoru došlo na rozdání pamětních listů, které pro nás navrhla manželka Vítka Frimla, paní Ivana Frimlová. Mockrát DĚKUJEME, jsou nádherné!
Následuje několik fotek z nástupu a ze stojánky modelů
Poletuje se velice pilně, a hlavně naši větroňáři využívají dokonalou plochu ke svým startům
Z povzdálí je sledují i tito nadšení diváci…
Sešlo se i několik historických motorů na ukázku.
Zcela novým modelem na našich akcích se pochlubil pan Jan Voldřich z Prahy. Jeho model Uragán od konstruktéra Zdeno Staníčka (1949) nás fascinoval perfektním provedením, včetně povrchové úpravy, ale hlavně krásnými lety. Model je poháněn motorem TONO 5,6. Na následujících fotografiích si vychutnejte letový projev tohoto modelu.
I další účastníci neváhali a poletovali pod zataženou oblohou, která nás občas postrašila několika kapkami deště.
Kolem třetí odpoledne nebyla předpověď počasí toliko příznivá a museli jsme se uchýlit pod deštníky….
Balíme. Déšť zesiluje a my se přesouváme do kempu Bajtlich. Kupodivu se v podvečer otevírá „letové nebe“ a my jej společně využíváme k táborovému ohni a opečení buřtů. Byly vynikající a žádný nezbyl…
Byl to krásný Slet.
Děkuji tímto Vítkovi za uspořádání akce, děkuji Ivaně Frimlové za krásné pamětní listy, děkuji všem, kteří na toto akci přijeli.
Historikům třikrát zdar !!!
Kompletní fotogalerii naleznete ZDE.
V Berouně sepsal 28.8. 2022 Ladislav Kulhavý