Litomyšl 7. května 2016 – Letiště SLML
Na návštěvě Litomyšle
( psáno z pohledu nás, co jsme tam byli – kluků Knobových a Vosiky )
Obdrženou pozvánku, která je na našem webu KHMM jsme rádi přijali. Máme to do Litomyšle stejně blízko, vlastně na půl cesty mezi námi – kluky Knobovými vs. Vosikou (tentokrát i on autem!).
Slíbené počasí avizovalo hezký den, ačkoliv od počátku panovala obava z větříčku, ne zrovna příznivého, pro naši zamýšlenou činnost = létání (inu, dozvěděli jsme se, že TAM fouká vlastně pořád, kromě jediného dne v roce – to když je drakiáda, ačkoliv naše létání tuto techniku notně připomínalo…).
Obava se naplnila a již při příjezdu nám blízké topoly mávaly, nárazový vítr od východu se změnil ve stabilní kolem 8m/s, s nárazy i klidem, kumuly věštící termiku – byla tam, ale kdo šel s ní a byl „chamtivý“ – nemusel se už vrátit a vydal se s nulou za start pro model do obilí či řepky. Účast nebyla závratně veliká, ale prostředí velmi přátelské a modeláři neelektrifikovaní, takže bylo o čem povídat, na co koukat a s čím poletovat. A co jíst, jak se zpívá v pohádce: „Buchet byla spousta“ a na oběd v rámci startovného výborný guláš. Přijeďte příště také! Dorazil i Pan motorář Jan Krátký (ráno létal s polomaketou osazenou pětiválcem své výroby, což hovoří za vše) a tak přispěl dobrou radou i nataženou pomocnou rukou (zítra k němu putují nějaké motory, třeba i nalezený Atom 2,5).
Ačkoliv nejsme soutěžní dravci a není to náplní našeho klubu, podpořili jsme rádi přátele a pořádající klub, a do soutěže přihlásili dle vyhlášených kategorií:
Petr – Tomboy s MP Jet 0,6 classic, Antares s OR 23 SP r.1945 v invertní montáži do OTMR AB (a na zemi zůstal Cyklon s motorem LETMO 2,5 MD /Letmo se s námi nebavilo/. Michael – Snorky s 0,6kou MP Jet classic a Banshee s motorem Super Atom 1,8. Hned po ránu jsme odlétali (a místy odcouvali) malé modely s 0,6kou – podařilo se nám z 8mi letů 7x dosednout na vysečenou přistávací plochu, což byl, věřte, základ úspěchu. Pak dostal prostor Antares, byť předem bylo jasné, že se motorizací nemůže rovnat se soutěžními brusy s motory jako pila. Důstojně a ve zdraví se toulal oblohou. A šlo nám to hezky – Petr startuje a řídí, Michael vrhá a Knob senior, mechanik-motoroměřič. Banshee, jsme stejně jako Cyklona, též nechali na zemi, protože přiznejme – s tímto motorem ještě neletěla a díky její ušatosti jsme se báli nečekaných výkrutů, to si dáme někde na našem sletu KHMM. Ono hrdinů jsou plné hřbitovy a vrakoviště…
A jak to celé dopadlo?
Prožili jsme příjemný den na letišti, opálili se, a když už se tedy závodilo: Antares bez umístění, ale slušela by mu cena za autenticitu a eleganci. V nejobsazenější kategorii CRC-Classic (7 modelů) se Tomboy umístil na druhém místě, když o pouhé 3 vteřiny byl přelítán ošklivkou Snorkym. Takže pokud není ostuda mít zdravý úsudek a neletět, či si občas zasoutěžit – ostudu jsme rozhodně neudělali.
Tolik pozdravení z krásné historické Litomyšle, kde sice „občas“ fouká – ale rozhodně tam lze strávit hezký modelářský den…
Petr Knob a Michael Vosika