McCOY .49
Shodou různých okolností jsem se dostal k citovanému benzínovému motoru. Tento motor byl vyvinut v roce 1947 a pochází od konstruktéra Dicka McCoye a vyráběla jej společnost Duro Matic.
Jedná se vlastně o „menší“ verzi motoru McCOY.60. Shodují se stejným přerušovačem a klikovou skříní, která je v černé barvě. V ocelové vložce se pohybuje píst s hliníkové slitiny opatřený deflektorem a pístními kroužky. Kliková hřídel je uložena ve dvou valivých ložiscích. Sání je opět pomocí rotačního šoupátka.
O připravení a vyzkoušení tohoto motoru jsem byl požádán Richardem Metzem, který jej vlastní. Nejdříve jsem musel v zadním víku utěsnit difuzor a palivovou trysku s jehlou. Tato není origálem, ale pochází od MVVS. Na přání majitele nesměřuje palivová jehla do boku, ale je téměř rovnoběžná s válcem. Je prodloužená a směřuje šikmo vzhůru. Motor jsem osadil do zkušebního stojanu , namontoval zapalování a vrtuli Top Flite 12/6. Následovalo vcelku bezproblémové spuštění pomocí startéru, poté doladění palivové jehly a předstihu. Hodnota otáčkoměru se ustálila na 8490 otáčkách. Zvuk je impozantní. Motor vyběhl několik nádrží a je v podstatě připraven na zástavbu do vhodného modelu.
![]() |
![]() |
![]() |
Opět jsem se přesvědčil, že používání „starých“ motorů není problémem. Chce to jenom chtít.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |