Ohlsson & Rice .29 Blue Head – vyčištění po havárii
Před nedávnen jsem havaroval s modelem Playboy Junior (54´) na ME ve Slovenské Slávnici. Model po startu vystoupal vysoko a po vypnutí motoru se mi díky nevhodně vybrané balse na nosnících křídla tato rozlomila a Playboy se zřítil z výšky 200 – 300m na letištní plochu. Motor jsem ihned ze zbytku modelu demontoval a bez protočení zabalil do hadru – používám s úspěchem starou plenu po mých dcerách.
Na motor jsem měl čas až nyní, zhruba po měsíci jsem ho opatrně rozbalil, rozdělal a zkontoloval. Kromě drobného zašpinění v místě přední části se zdál v pořádku. Jak jsem psal, motor jsem opatrně celý rozebral a rozložil na plenu.
K vlastnímu čištění používám s úspěchem nitro ředidlo, v tomto jsem postupně vymyl všechny rozebrané díly včetně válce a pístu. Po té jsem začal zpětně kompletovat nejdříve přední víko s karburátorem – pozor na ložisko, válečky se musí hlídat aby se nerozkutálely.
Opět nasunutí pístu do válce. Tady pozor na jednoduché pootčení ojnice o 90 stupňů a po té lze píst zasunout vzhůru, nápisem .29 dopředu.
Znovu sestavený a vyčištěný motor je na posledním obrázku.
Za povšimnutí stojí i ztmavlý roztok ve sklenici – v něm je vše co jsem z motoru vyplavil. Ke konzervaci a průběžnému mazání při sestavování používám olej Konkor, který se na konzervaci hodí.
To jak motor opět šlape je na přiloženém videu: