Playboy Senior
Někdy koncem léta, po mém vystoupení ze SAMu 122, jsem se po shlédnutí jejich stránek rozhodl postavit si na rok 2012 na ME soutěžní model. V té době tyto stránky byly ještě veřejně přístupné a o Playbojích tam bylo vcelku hodně napsáno, bohužel v angličtině. Ale přesto byla má volba jasná. bude to Playboy senior, samozřejmě v měřítku 1:1 a s motorem mé oblíbené značky Ohlsson .60, tentokrát v provedení SP. Že s tímto motorem Playboy létal je na přiloženém obrázku.
Jedno odpoledne jsem vzal do ruky papír, tužku, nedlouho potom nůž a balsu a navečer jsem měl hotová všechna žebra na křídlo a výškovku. Vlastní konstrukce Playboye je například proti jinému mému modelu, Goldbergovu Sailplane podstatně jednodušší a tedy i lehčí. Playboy se staví „sám“. Křídlo bylo do týdne hotové.
V této době jsem ale též začal přemýšlet o stavbě dalšího Playboye, menšího, též na motor Ohlsson, ale ,29 a volba padla na model Playboy Junior 54. Pustil jsem se tedy i do stavby malého a stavěl jsem je současně, ale to je jiná kapitola.Vzhledem k opravdu nedostatku času na stavbu jsem Seniora stavěl po chvilkách.
Přibýval pomalu, ale vždy podle plánu a na vánoce r. 2011 jsem měl zhruba hotový drak modelu.
V době, kdy ostatní modeláři již zalétávali své modely, já jsem měl Playboje v kostře.
Neházel jsem ale flintu do žita a pokračoval jsem dál. Na kormidlech jsem použil plastové panty, nejsou vidět, ale tyto potvory mohou v podstatě za můj odchod ze SAMu 122. Jsou ale na takovýchto modelech zárukou bezpečnosti.
Potah modelu jsem provedl Vliesem, nalakování nitrolakem, doplňky sprejem a celé jsem to uzavřel proti palivu epoxidovým lakem, kterého mám na hodně motorových modelů dostatek. Zalétání Playboye Seniora proběhlo u mne doma za humny z kopce. Bylo to bez motoru, ale zjistil jsem, že musím dovážit ocas – asi stavím nějak lehké ocasní plochy.
65 g olova to spravilo. Model má těžiště v nějakých 60% hloubky křídla. Zálet s motorem se konal na Všechově 5.5.2012. Playboy šel po prvním startu nádherně vzhůru a po zhasnutí motoru ukázkově klouzal. Bohužel jsem si „neodpustil“ na Všechově můj „tradiční“ neřízený let – Playboy najednou přestal reagovat a letěl si v kruzích pryč. Naštěstí se ale za minutku chytil a já s ním nádherně přistál. Na vině je nejspíše vypínač – při osazování jsem vzal jen nějaký z krabice a ten už něco pamatoval.
Nyní je Playboy vybaven novým vypínačem a čeká na příhodné počasí.