Výroba palivové nádrže pro motory Ohlsson
Odmontuji průhledný „plastový hrníček“ pod plechovým víčkem, které ponechám na svém místě, vezmu „válcovou“ plastovou krabičku od kinofilmu (má průměr asi 30 mm), do jejího plastového víčka udělám 3 otvory o průměru asi 3 mm, jeden je uprostřed víčka, 2 jsou v tom „žlábku“ víčka, jejich polohu si odměříme podle toho plechového víčka původní nádrže, které zůstalo přišroubováno i s tryskou karburátoru k té sací trubce karburátoru – jeden ten otvor je pro prostrčení spodní část trysky, druhý je pro plnění nádrže (takže musí být pod tou dírou v původním plechovém víčku (do ní se pak nasune nějaká plnicí trubička nebo hadička).
Potom ten „hrníček“ z plastové krabičky od kinofilmu (bývá buď úplně průhledná, nebo mléčně zabarvená) zkrátíme shora na potřebnou výšku podle potřebného obsahu, do jeho dna uděláme uprostřed také díru o průměru 3 mm (bude tudy procházet „svorník“ mezi víčkem a dnem nádrže). Do jednoho toho otvoru „ve žlábku“ nového víčka od krabičky kinofilmu prostrčíme tu spodní část trysky tak, aby to nové víčko zespodu přilehlo k tomu původnímu plechovému víčku. Pokud by dno toho „nového hrníčku“ bylo níže než je konec trysky, tak trysku můžeme prodloužit nějakou hadičkou, aby dosahovala na dno toho „hrníčku“). Ten nový hrníček pak nasuneme zespodu k tomu víčku, které ale tím zkrácením už samo k tomu víčku nedrží, tak těmi „centrálními“ otvory uprostřed obou víček a dnem „hrníčku“ prostrčíme šroubek M3 takové délky, aby procházel celou tou novou nádrží zase až ven pod dno a tam našroubujeme matičku, která to celé drží. Případně se na ten svorník dovnitř nádrže může dát nějaká rozpěrná trubička přesné délky, aby se dno nádrže moc nedeformovalo tím utažením svorníku. Pokud by se ale ten hrníček nechal v původní délce i s tím horním „rantlem“, tak tam drží sám a dá se jen k víčku „nacvaknout“, takže v tom případě pak to nové plastové víčko přišroubujeme pod to původní plechové víčko jen krátkým šroubem M3 s matičkou a odpadne ten vnitřní svorník v nádrži.
Na první pohled ten popis vypadá asi dost složitě, ale je to jednoduché, nic nemusíme vyrábět, jen si seženeme tu krabičku od kinofilmu a zjistíme, že její velikost (tedy hlavně průměr) skoro přesně pasuje pro požadovaný účel!
Výhoda této nádrže je v tom, že do té nové nádrže můžeme bez problémů dávat jak metyl tak i benzin a hlavně je ta nádrž v úplně stejné poloze jako je nádrž originální, což je pro bezproblémový provoz motoru velmi důležité!
Z fotek sami vidíte, že to je velice jednoduché, nic se nemusí vyrábět, jen se udělá pár dírek do víčka a „hrníčku“ pouzdra od kinofilmu. Tímto způsobem se dá udělat nádrž libovolného objemu až do asi 31 cm3 – pokud se ten hrníček nijak nezkracuje. Potom v něm ani nemusí být ten vnitřní šroubek s rozpěrnou trubičkou a matičkou pod dnem nádrže, stačí krátkým šroubkem M3 s matičkou jen přišroubovat to plastové víčko pouzdra od kinofilmu pod to originální plechové víčko nádrže a ten „hrníček“ na něj zespodu „nacvaknout“, drží tam sám.
Moje nádrž na fotografiích má výšku „hrníčku“ 17 mm a nádrž má objem 12 cm3, což je „pro Kyje“ sice zbytečně hodně (budu potřebovat asi 7 cm3), ale je do ní vidět, takže se snadno zkontroluje, jestli je prázdná a dám do ní přesně potřebné množství paliva.
Starší typy Ohlssonů mají tu sací trubičku trysky ale trochu delší, vyčnívá asi 28 mm pod sací trubku karburátoru, potom se tedy musí udělat minimální výška toho plastového hrníčku podle spodní délky té trysky.
Doporučuji ale v žádném případě tu originální trysku nezkracovat, neuřezávat, tím se znehodnotí originalita motoru!
|
|
|
|
|
|